Sondaje online, definire si aplicare. Analiza automata a rezultatelor de sondaj. Curs-valutar.ro
Sondaje de opinie. Chestionare online.
Sondaje
cu kap!
Sondaje de opinie. Chestionare online.
Sondaje de opinie. Chestionare online.
Sondaje de opinie. Chestionare online.
Sondaje de opinie. Chestionare online.
Studii, anchete si evaluari bazate pe chestionare. Acasa Sondaje de opinie. Chestionare online. Intrebari sau sugestii? Sondaje de opinie. Chestionare online. informeaza un prieten Sondaje de opinie. Chestionare online. newsletter
PREZENTARE
Ce este kestionare.ro?
3 etape simple
De ce kestionare.ro
Tur demonstrativ
Exemple de chestionare
Tipuri de intrebari
FAQ
Ce poate kestionare.ro
Angajati si candidati
Cercetari de marketing
ABONAMENTE
Variante de abonament
Abonare
Acces abonati
Confirmare plata
Reinnoire sau upgrade
UTILE
Articole
Sugestii utile
Noutati
CONTACT
Intrebari sau sugestii?
Contactati-ne
Proiectati chestionare eficiente
Pentru a proiecta un chestionar bun trebuie avute in vedere mai multe probleme. Chestionarul trebuie sa furnizeze o colectie suficienta de date relevante pentru ca pe baza lor sa poata fi luate anumite decizii. In acelasi timp chestionarul trebuie sa fie creat tinand cont de caracteristicile respondentilor pentru a se asigura o rata buna de raspuns.
Punct de plecare
In urmatoarele randuri vor fi prezentate cateva idei pe care le puteti lua in considerare in momentul realizarii unui chestionar. In cazul in care nu sunteti experti in realizarea chestionarelor, paragrafele care vor urma sunt un bun punct de plecare pentru activitatea de proiectare a chestionarului dumneavoastra.
Cautati sa obtineti informatii relevante pentru studiu
Este important sa constientizati faptul ca principalul rol al unui chestionar este de a furniza informatii necesare in procesul decizional al managementului unei organizatii. Orice chestionar care nu furnizeaza destule informatii trebuie sa fie neaparat revizuit, eventual reproiectat. Aceste informatii trebuie sa fie:
corecte
neinfluentate
relevante.
Incurajati receptivitatea respondentilor
S-a observat ca rata de raspuns la anumite chestionare este relativ scazuta. Persoanele solicitate refuza uneori participarea la completarea chestionarelor. De asemenea, multi respondenti, descurajati de cele mai multe ori de lungimea chestionarului, furnizeaza raspunsuri incomplete. Un chestionar care nu este completat in totalitate nu are nici o relevanta si reprezinta o pierdere de timp atat pentru cel care l-a completat fie si partial, cat si pentru cel care colecteaza datele.
Stimulati raspunsurile complete
Pentru a stimula raspunsurile complete din partea persoanelor solicitate sa il completeze, realizati un chestionar:
concis
interesant
clar
logic din punct de vedere al succesiunii intrebarilor.
Cel care proiecteaza chestionarul trebuie sa tina cont atat de tipul respondentilor (persoane ocupate, grabite, preocupate de alte lucruri) cat si de mediul in care are loc interviul sau completarea pentru a determina lungimea potrivita a chestionarului. Tot in acest sens este recomandata evitarea intrebarilor aditionale care se abat de la subiectul chestionarului. Aceste intrebari afecteaza in sens negativ continuitatea logica a intrebarilor si contribuie la cresterea semnificativa in lungime a chestionarului.
Nu uitati sa tineti cont de cel care raspunde
Chestionarul trebuie realizat in functie de nivelul intelectual al respondentilor. De exemplu, pentru un chestionar care are ca subiect cumpararea unui tip de jucarie, limbajul folosit si forma intrebarilor trebuie astfel proiectate incat sa se adreseze si copiilor, acestia fiind cei care au o influenta decisiva in momentul cumpararii.
Concluzie
Un chestionar trebuie sa indeplineasca urmatoarele cerinte esentiale:
sa furnizeze date utile si complete pentru ca, pe baza acestora sa se poata lua decizii
sa se adreseze respondentului intr-un limbaj inteligibil, adecvat nivelului sau intelectual
sa fie usor de verificat, administrat, analizat
sa aiba o rata buna de raspuns.
Chestionare online. Variante de abonament.