1. |
|
Pentru a evalua calitatea cursului
In majoritatea colectivelor gradul de calificare al angajatilor difera; cu alte cuvinte, unii inteleg si asimileaza informatiile noi cu mai mare usurinta si rapiditate decat ceilalti. De aceea, e bine ca la finalul unei perioade de training sa se verifice gradul de intelegere al informatiilor prezentate, nivelul de noutate, cum au fost abordate problemele teoretice, dar si cele practice si, mai ales, gradul de satisfactie al cursantilor in ce priveste cursul. Plusurile sau minusurile sunt cel mai bine evidentiate de catre acestia, si doar in acest mod se vor putea realiza viitoare sesiuni de perfectionare care sa atinga rezultatele scontate, proportional cu investitiile facute. |
 |
 |
 |
2. |
|
Pentru a evalua competentele profesorilor
E dificil de identificat cea mai buna persoana care sa se ocupe de perfectionarea propriilor angajati. Tot cursantii sunt cei care pot analiza cel mai bine nivelul de competenta al celor care predau cursul. Modul de prezentare a teoriei, asistenta in rezolvarea problemelor, tratarea echitabila a cursantilor, respectiv receptivitatea la intrebari si explicatii suplimentare, sunt doar cateva din aspectele care pot fi cunoscute printr-un simplu chestionar aplicat participantilor la training. |
 |
 |
 |
3. |
|
Pentru a identifica alte domenii "de perfectionat"
In cazul unor astfel de studii e bine de chestionat respondentii in legatura cu aspectele prea putin detaliate in cadrul cursului, dar si lucrurile despre care angajatii ar vrea sa stie mai multe. Chiar daca managerul trebuia sa fi identificat deja domeniile de interes, a caror cunoastere de catre angajati ar aduce beneficii firmei, e foarte posibil ca un astfel de studiu sa indice directii noi de actiune pentru companie. In masura in care aceste aspecte se suprapun politicii si obiectivelor firmei, e bine de gandit un plan viitor care sa includa eventuale seminarii sau chiar training-uri pe astfel de teme. |
 |
 |
 |
4. |
|
Pentru a evalua angajatii prin intermediul profesorilor
Nu doar angajatii sunt cei care pot si trebuie sa dea feed-back asupra cursului, ci si profesorii, in calitatea lor de participanti (inter)activi. Profesorii va pot ajuta sa va cunoasteti mai bine angajatii, dandu-va informatii referitoare la: capacitatea de colaborare a angajatului cu colectivul de munca, promptitudinea si viteza de rezolvare a problemelor date, capacitatea intelectuala, etc. |