1. |
|
Pentru produse aflate in stadiul de dezvoltare
Studiile bazate pe chestionare, in cazul in care sunt puse intrebarile potrivite, pot furniza informatii vitale pentru produsele care se gasesc inca in stadiul de dezvoltare: |
 |
 |
 |
|
|
|
 |
Scot la iveala noi idei de produse, de la clienti potentiali. |
 |
 |
 |
|
 |
Genereaza previziuni asupra reactiei cumparatorilor fata de un produs aflat inca in stadiul de concept. Pot fi testate in acest fel diverse concepte pentru acelasi produs si se poate determina care din acestea poate avea cel mai mare succes. |
 |
 |
 |
|
 |
Determina care sunt caracteristicile produsului care vor atrage in cea mai mare masura posibilii cumparatori si care este ambalajul cel mai potrivit pentru prezentarea produsului. |
 |
 |
 |
|
 |
Estimeaza vanzarile potentiale si cheltuielile necesare pentru promovare pentru a maximiza profitul. |
 |
 |
 |
|
 |
Poate determina pretul care va putea fi practicat pentru maximizarea vanzarilor. |
|
 |
 |
 |
2. |
|
Pentru produse aflate deja pe piata
Studiile de piata ofera date relevante pentru produsele aflate pe piata: |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
|
|
|
 |
Determina cum este considerat produsul de catre cumparatori, in comparatie cu produsele echivalente ale altor companii. |
 |
 |
 |
|
 |
In unele cazuri, genereaza previziuni asupra efectului schimbarii pretului produsului asupra vanzarilor. |
 |
 |
 |
|
 |
Scot la iveala idei care pot fi folosite pentru imbunatatirea produsului. |
 |
 |
 |
|
 |
Determina daca promovarea produsului este una eficienta. |
|